نمایندگی فروش سامانه پیامکی چاپار
اس ام اس تست-پیام کوتاه آزمایشی
×

پرسش و پاسخ سامانه پیامکی

منتشر شده در دسته: آموزش و امکانات سامانه اس ام اس, آیا میدانید






پرسش و پاسخ سامانه پیام کوتاه

آیا استفاده از خدمات اس ام اس نیاز به نصب نرم افزار یا وسیله خاصی دارد ؟
سامانه های اس ام اس برای استفاده نیازی به هیچ نوع نرم افزار یا وسیله خاصی ندارنند و فقط با یک مرورگر اینترنتی همانند فایرفاکس یا اینترنت اکسپلوره و یا گوگل کروم قابل استفاده هستنند

آیا برای استفاده نیاز به اینترنت پر سرعت دارم ؟
خیر با هر نوع سرعت اینترنتی پنل پیامک شما قابل استفاده است و مقدار سرعت اینترنت تاثیری در خدمات سامانه ندارد

 

تفاوت سامانه پیامک با GSM Modem در چیست ؟
GSM Modem یک قطعه سخت افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم افزار میتواند از سیم کارت پیامک ارسال کند ، معایب این روش به شرح زیر است :
۱٫    در این روش سرعت بسیار پایین ( ۵ الی ۱۰ پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه ۳۰۰ برابر کند تر است!
۲٫    به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط مجازی ۱۰۰۰ یا ۳۰۰۰ نمایش داده می شود .
۳٫    این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد ، در صورتی که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسی است .
۴٫    نرم افزار هایی که از این روش استفاده می کنند قابل به روز رسانی نیستند .
۵٫    امکانات این گونه نرم افزار ها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود ندارد
۶٫    عدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می باشد .
این روش هیچ مزیتی نسبت به سامانه پیام کوتاه ندارد .

در اولین ورودم به پنل پیامک ام حسابم منفی است ، چه کاری باید بکنم ؟
دلیل ان پرداخت نشدن هزینه ثبت پنل است از طریق قسمت شارژ حساب می توانید هزینه ثبت پنل را پرداخت نمایید .

اینکه می گویید یا در توضیحات هر پنل وجود دارد  خط ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰  …اینها چه فرقی با هم دارنند..

ببینید هر خط از یک اپراتور خاص می باشد دقیقا مثل شماره های سیمکارت موبایل شما مثل همراه اول با پیش شماره های مثل ۰۹۱۳-۰۹۱۲ و.. و ایرانسل با پیش شماره های مثل ۰۹۳۵-۰۹۳۶-۰۹۳۷ و..که هر یک از این دو نوع از یک اپراتور خاص هست و هر اپراتور یک نوع امکانات خاص دارد اما در هر دو نوع اپراتور امکان ارسال و دریافت پیامک و تماس صوتی وجود دارد اما در امکانات دیگر ممکناست فرق های داشته باشنند حال شماره های مجازی سامانه ها نیز دقیقا به همین شکل هستنند مثل خط ۱۰۰۰ از یک اپراتور و خط ۳۰۰۰ از اپراتور دیگر می باشد  و دیگر خطوط که در همه این خط ها امکان ارسال و دریافت وجود دارد فقط در هر اپراتور و یا خط با خط و اپراتور دیگر تفاوت های وجود دارد مثلا خط ۳۰۰۰ دلیوری دارد یعنی هزینه پیامک های به مقصد نرسیده را به پنل شما باز خواهد گرداند و شما با ان هزینه می توانید پیامک جدید خود را ارسال نمایید تا زمانی که پیامک به مقصد یا همان گوشی مقصد برسد و همچنین با این خط شما دقیقا متوجه وضعیت پیامک های ارسالی خود خواهید شد اما در دیگر خطوط این امکان فعلا وجود ندارد مثلا اگر در زمان ارسال پیامک و ارسال شدن پیامک توسط اپراتور حال در مسیر دریافت پیامک مشکلی پیش بیایید و پیامک به گوشی مقصد نرسد هیچ هزینه ای توسط اپراتور بازگردانده نخواهد شد اما در این ببین هزینه ارسال پیامک با خط ۳۰۰۰ از دیگر اپراتور ها گران تر می باشد اما تفاوت ناچیز است و دیگر تفاوتی می شود نام برد خط های ۳۰۰۰-۵۰۰۰ اصولا ترافیک بیشتری نسبت به خط ۱۰۰۰ دارنند از این رو خط ۱۰۰۰ کمتر شلوغ خواهد شد و پیامک ها اصولا بدون تاخیر به مقصد می رسنند اما خط های ۳۰۰۰-۵۰۰۰ در بعضی روز ها به علت ترافیک بالا ممکن است پیامک های ارسالی دیرتر به مقصد برسنند که ما در این زمان ها در سامانه اطلاع رسانی خواهیم کرد که مثلا امروز با خط ۳۰۰۰ لطفا پیامک ارسال نفرمایید زیرا با تاخیر به مقصد خواهد رسید

 

پرداخت هزینه ها یکبار برای همیشه است یا باید بصورت دوره ایی (مثلا سالانه) پرداخت می شود؟

در تمامی پنل ها به جز پنل رایگان باید سر سال هزینه تمدید پرداخت شود که تمدید پنل دارای تخفیفاتی می باشد که در قسمت اطلاعات پنل ها درج شده است.

اما در مورد پنل رایگان که هزینه ثبت ندارد صاحب پنل سر سال برای تمدید باید از طریق تیکت یا تماس درخواست تمدید پنل اس ام اس خود را بدهد که پنل به رایگان تمدید شود

آیا  مصرف کردن شارژ  SMS خریداری شده محدودیت زمانی وجود دارد ؟

خیر تا زمانی که پنل پیامک از ان شما باشد و سر سال تمدید شود این شارژ قابل استفاده می باشد

آیا دریافت اس ام اس  هزینه دارد؟

خیر – دریافت اس ام اس هزینه ای در بر ندارد

آیا سامانه Delivery پیامک ها را دارد؟

بله – امکان دقیق گزارش گیری پس از ارسال ها وجود دارد البته در خط اپراتور ۳۰۰۰ هزینه پیامک های ارسال شده و به مقصد نرسیده به پنل کاربری شما مشتری گرامی بازگشت داده خواهد شد و می توانید دوباره با ان پیامک جدیدی ارسال کنید البته لازم به ذکر است هزینه ارسال با خط ۳۰۰۰ در حد چند ریال بالاتر از اپراتور های ۱۰۰۰-۵۰۰۰ است اما ارزش بالای برای مشتریانی که ارسال های انبوه دارنند دارد

آیا با  سامانه پیامک می توان به شماره های ایرانسل نیز پیامک ارسال کرد؟

بله –  امکان ارسال به ایرانسل وجود دارد

آیا هزینه ارسال SMS به ۰۹۱۲ با ۰۹۳۵ و … تفاوت دارد (منظور خطوط ایرانسل و همراه اول می باشد)؟

اصولا در تمامی خطوط هزینه ارسال پیامک به ایرانسل و همراه اول کاملا یکسان است اما در دو خط ۱۰۰۰ و ارسال با نام تجاری به ترتیب ضریب ۱٫۲ و ۲ را برای ارسال پیامک به ایرانسل دارنند سامانه های ارسال پیامک انبوه اصولا بر مبانی اپراتور همراه اول بنا شده انند اما هم به ایرانسل و هم به همراه اول خدمات می دهند

آیا بوسیله سامانه می توان به شماره های خارج از کشور پیام کوتاه فرستاد؟

بله – امکان ارسال بین المللی در سامانه وجود دارد اما در حال حاظر بنا به دلاییلی غیر فعال می باشد

سرعت ارسال اس ام اس در سامانه پیامک شما چه تعداد است؟

متوسط سرعت ارسال ۳۰۰۰ پیامک در دقیقه است. البته ناگفته نماند که سرعت ارسال SMS تابعی از ترافیک آن لحظه اپراتور مخابراتی است. در موارد با ترافیک سرعت ارسال ۵۰۰ پیامک در دقیقه نیز مشاهده شده است و یا در نقطه مقابل آن اغلب در روزهای جمعه سرعت تا ۵۰۰۰ ارسال در دقیقه نیز بالا می رود.

آیا امکان نمایش اسم شرکت یا برند  فرستنده اس ام اس بجای شماره وجود دارد

بله – در صورت(ثبت یک نام تجاری ) با پرداخت هزینه ثبت نام تجاری خودتان  توسط ما,این امکان نیز میسر است

اما بنا به دلائلی فعلا این امکان غیر فعال است

آیا می توان از طریق وب و سرویس های http  و یا کلا از سایت خود صاحب پنل نیز پیامک فرستاد

بلی ، شما می بایست برای این منظور از web service استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش و پشتیبانی سامانه پیامک چاپار تماس حاصل فرمایید و یا از پنل پیامک خود به قسمت های وبسرویس و افزونه ها مراجعه نمایید

ایا امکان دریافت پیامک و دایورت بروی موبایل هم وجود دارد?

بلی در تمامی پنل ها به جز پنل رایگان این امکان وجود دارد

آیا امکان شارژ آنلاین حساب در سامانه وجود دارد؟

بلی شما با استفاده از تمامی  کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و با در اختیار داشتن رمز دوم کارت ، در هر لحظه از شبانه روز سامانه خود را شارژ بفرمایید.

در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم ؟
 این کار توسط وب سرویس قابل انجام است ،  مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش وبسرویس در پنل پیامک شما  موجود می باشد.

 میخواهم پیامک دریافتی در پنل ،  به سایت خودم انتقال پیدا کند و در دیتا بیس سایتم ذخیره بشود لطفا راهنمایی کنید.
برای اینکار کافیست وارد بخش تنظیمات > انتقال ترافیک شده و آدرس سایت خود را با پارامتر های مورد نظر تنظیم نمایید ، همچنین میتوانید از طریق متد GetMessages از طریق وب سرویس پیامک های دریافتی خود را دریافت نمایید .

لیست سیاه مخابراتی چیست ؟
مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی ، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد .
در خطوط ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل “نرسیده به مخابرات” و در خطوط ۳۰۰۰ گزارش مبنی بر “ارسال نشده” ارائه میگردد .
برای رفع این مورد مشترک باید با شماره کافیست از خطوط همراه اول عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد ۱ را به ۵۰۰۵ ارسال فرمایید
دقت نمایید که برخی از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و..) ، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند ، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد .

در صورت سفارش شماره جداگانه ، آیا هر سال می بایست نسبت به تمدید اقدام نمود و یا شماره دائمی است؟
قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتور ها و شرکت ها به صورت سالیانه است  ، ولی از آنجایی که چند سال پیاپی هست که بابت شماره ها هزینه ای دریافت نشده برخی شرکت ها به اشتباه شماره ها را دائمی اعلام می کنند !
در صورتی که مخابرات هزینه ای بابت شماره دریافت نماید کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت کند در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد

تفاوت شماره های عمومی و اختصاصی چیست ؟
خطوط عمومی خطوطی هستنند که فقط قابلیت ارسال دارنند و دریافت نخواهند داشت

آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد ؟ لطفا توضیح دهید

بله هزینه تمامی پیامک های به مقصد نرسیده به حساب شما بازگشت داده می شود

شما در توضیحات اعلام کرده بودید که هزینه هر پیامک X ریال است ولی الان بنده یک پیامک به چند نفر ارسال کردم هزینه بیشتری از من کسر شده است
قبل از هرچیز در صفحه اول پنل کاربری در بالای صفحه گزینه ” تعرفه پیامک ” را انتخاب نمایید، زیرا در این بخش می توانید تعرفه های گروه های متفاوت(پیش شماره های اپراتورها) را با احتساب پیامک فارسی و انگلیسی آنها مشاهده نمایید. همچنین دقت بفرمایید در برخی از خطوط ضریبی برای شماره های ایرانسل در نظر گرفته شده که این قضیه نیز در تعرفه ارسال شما تاثیر گذار خواهد بود.
نکته آخر اینکه دقت نمایید که در هنگام ارسال پیامک شما چند بخش بوده است ، اگر شما یک پیامک ۳ بخشی ارسال نمایید هزینه ارسال شما ۳ برابر خواهد شد.
استاندارد پیامک ۱ بخشی برای حروف فارسی ۷۰ حرف و برای حروف لاتین ۱۶۰ حرف می باشد ، در صورتی که تعداد حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزایش می یابد .

جهت شارژ حساب به شماره حساب های موجود در سایت واریز انجام دادم ولی هنوز پنل شارژ نشده است .
در صورت واریز به حساب یا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما می بایست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش درج فیش واریزی را انتخاب فرمایید ، کارشناسان پس از چک کردن واریز شما آنرا تایید کرده و سامانه شارژ خواهد شد

آیا امکان خرید یک پنل اس ام اس  و ارتقا آن به پنل  بالاتر  وجود دارد؟

بله – در هر زمان با پرداخت اختلاف قیمت این امکان وجود دارد. فقط باید با بخش پشتیبانی و فروش هماهنگ نمایید

راه های تماس با شما با بخش های پشتیبانی و فروش چه هستنند ؟

به چند روش شما می توانید با ما در تماس باشید

۱:تلفن ثابت ما

۲: گوشی موبایل ما

۳:ایمیل ادرس ما

۴:ارسال پیامک به شماره سامانه که این شماره در اخر همه صفحات سایت فروش وجود دارد

۵:چت باکس پایین تمامی صفحات سایت فروش در صورتی که ما انلاین باشیم که اصولا بیشتر ساعات شبانه روز انلاین هستیم

۶:فرم تماس با ما که لینک ان در منو بالای صفحات سایت وجود دارد فقط کافیست فرم را پر و دکمه ارسال را کلیک کنید

۷:ارسال تیکت از بخش پشتیبانی در پنل کاربریتان در سامانه که این امکان فقط مختصص مشترکان ما وجود دارد ارسال تیکت یکی از بهترین راه هاست و سریع نیز پاسخ داده خواهد شد

ایا گارانتی و ضمانت برای بازگشت پول ما وجود دارد در صورت نارضایتی ما از سامانه؟

بله تا مدت ۷ روز ضمانت بازگشت پول شما وجود دارد

اگر شما نیز سوالی دارید لطفا از این لینک سوال خود را برای ما ارسال کنید تا پاسخ ان را دریافت کنید

با احترام










مراحل خرید پنل پیامک
  • دکمه قرمز رنگ بالای صفحه سایت کنار دکمه سبز رنگ را یک بار کلیک کنید در کادر باز شده دکمه ورود را کلیک کنید تا وارد پنل نمونه ما شویید و بتوانید امکانات سامانه اس ام اس را مشاهده کنید.

    مرحله 1نسخه نمونه سامانه را ببینید.
  • امکانات متنوع و زیادی را ما در سامانه اس ام اس ی خود برای رفاه شما عزیزان قرار داده ایم از این ادرس امکانات سامانه را مشاهده نمایید

    مرحله 2امکانات سامانه را مشاهده نمایید
  • امکانات متنوع و زیادی را ما در سامانه اس ام اس ی خود برای رفاه شما عزیزان قرار داده ایم از این ادرس امکانات سامانه را مشاهده نمایید و پنل ها را با هم مقایسه نمایید.

    مرحله 3پنل ها را با هم مقایسه کنید
  • بعد از ثبت نام حد اکثر 60 ثانیه رمز و اطلاعات ورود به پنل اس ام اس برای شما به شماره موبایلی که وارد کرده اپید بصورت یک اس ام اس ارسال خواهد شدو بعد از ان وارد پنلتان شوید.اگر این اس ام اس را دریافت نکردید با ما تماس بگیرید تا اطلاعات ورود به پنل اس ام به شما داده شود.

    مرحله اخرانلاین هزینه ثبت را پرداخت نمایید
تعدادی از مشتریان سامانه